,

Θέλετε να μείνετε γρήγορα έγκυος; Μάθετε τι πρέπει να προσέξετε.

Οι γυναίκες που τρώνε λιγότερα φρούτα και περισσότερο γρήγορο φαγητό (fast food) χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να μείνουν έγκυοι και είναι λιγότερο πιθανό να συλλάβουν μέσα σε ένα χρόνο, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Human Reproduction, ένα από τα κορυφαία περιοδικά αναπαραγωγικής ιατρικής στον κόσμο.

Στη μελέτη, συμμετείχαν πάνω από 5.500 έγκυες γυναίκες από την Αυστραλία, τη Νέα Ζηλανδία, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία, στις οποίες ζητήθηκε να μοιραστούν με τις μαίες πληροφορίες σχετικά με τη διατροφή τους. Οι γυναίκες δεν είχαν μείνει ξανά έγκυοι στο παρελθόν.

Σε σύγκριση με τις γυναίκες που έτρωγαν φρούτα τρεις ή περισσότερες φορές την ημέρα, το μήνα πριν τη σύλληψη, οι γυναίκες που έτρωγαν φρούτα λιγότερο από μία έως τρεις φορές το μήνα, χρειάστηκαν μισό μήνα περισσότερο για να μείνουν έγκυοι. Ομοίως, σε σύγκριση με τις γυναίκες που δεν έτρωγαν ποτέ ή σπάνια κατανάλωναν γρήγορο φαγητό, οι γυναίκες που κατανάλωναν γρήγορο φαγητό τέσσερις ή περισσότερες φορές την εβδομάδα χρειάστηκαν σχεδόν ένα μήνα περισσότερο για να καταφέρουν να μείνουν έγκυοι.

Μεταξύ όλων των ζευγαριών της μελέτης, 468 ζευγάρια (8%) ταξινομήθηκαν ως υπογόνιμα ( αδυναμία σύλληψης μέσα σε χρονικό διάστημα 1 έτους προσπαθειών) ενώ σε 2204 ζευγάρια (39%) η σύλληψη επιτεύχθη μέσα σε ένα μήνα.

Όταν οι ερευνητές εξέτασαν τον αντίκτυπο της δίαιτας στην υπογονιμότητα, διαπίστωσαν ότι στις γυναίκες με τη μικρότερη πρόσληψη φρούτων ο κίνδυνος υπογονιμότητας αυξήθηκε από 8% σε 12% και σε όσες κατανάλωναν πρόχειρο φαγητό τέσσερις ή περισσότερες φορές την εβδομάδα, ο κίνδυνος υπογονιμότητας αυξήθηκε από 8% σε 16%.

Σύμφωνα με την καθηγήτρια Pr. Claire Roberts, του πανεπιστημίου της Αδελαΐδας στην Αυστραλία,»Τα ευρήματα αυτά δείχνουν ότι η υιοθέτηση μιας καλής, ποιοτικής διατροφής που περιλαμβάνει πολλά φρούτα και περιορίζει την κατανάλωση γρήγορου, χωρίς καμία διατροφική αξία φαγητού, μπορεί να βελτιώσει τη γονιμότητα και να μειώσει το χρόνο που απαιτείται για να μείνει έγκυος μία γυναίκα. »

Διαβάστε περισσότερα:

Ενδομητρίωση: Διατροφή και τρόπος ζωής

Καλύτερη ποιότητα ωαρίων

Η δε κύρια συγγραφέας της επιστημονικής αυτής μελέτης,  Δρ Jessica Grieger, πρόσθεσε: «Συνιστούμε στις γυναίκες που επιθυμούν να μείνουν έγκυοι να συμμορφωθούν σε ότι αφορά τις εθνικές διατροφικές συστάσεις για την εγκυμοσύνη. Τα δεδομένα μας δείχνουν ότι η συχνή κατανάλωση πρόχειρων τροφών καθυστερεί την έλευση της εγκυμοσύνης. »

Προηγούμενες έρευνες έχουν επικεντρωθεί στον ρόλο που διαδραματίζει η διατροφή στις γυναίκες που έχουν διαγνωστεί ή λαμβάνουν θεραπεία για την υπογονιμότητα. Ο αντίκτυπος της μητρικής διατροφής πριν από τη σύλληψη στον γενικό πληθυσμό δεν έχει μελετηθεί ευρέως. Η έρευνα αυτή διεξήχθη σε γυναίκες στα πλαίσια πολυκεντρικής μελέτης για την παρακολούθηση της εγκυμοσύνης (SCOPE – Screening for Pregnancy Endpoints) μεταξύ 2004 και 2011. Από τις 5598 γυναίκες, η πλειονότητα των γυναικών (5258 γυναίκες, 94%) δεν είχε λάβει κάποια θεραπεία γονιμότητας πριν από τη σύλληψη ενώ 340 είχαν.

Κατά τη διάρκεια της πρώτης συνάντησης με τη μαία, περίπου στις 14-16 εβδομάδες κύησης, οι μαίες λάμβαναν πληροφορίες σχετικά με το χρόνο που χρειάστηκε για να μείνει μία γυναίκα έγκυος και τη διατροφή πριν τη σύλληψη. Αυτό περιλάμβανε λεπτομέρειες σχετικά με τη διατροφή κατά το μήνα πριν τη σύλληψη και πόσο συχνά οι γυναίκες κατανάλωναν φρούτα, πράσινα φυλλώδη λαχανικά, ψάρια και fast food. Τα γεύματα γρήγορου φαγητού περιλάμβαναν μπιφτέκια, πίτσα, τηγανητό κοτόπουλο και τηγανητές πατάτες που αγοράστηκαν από αντίστοιχα ταχυφαγεία. Τα έτοιμα τρόφιμα που καταναλώνονται στο σπίτι και αγοράζονται πχ από τα σούπερ μάρκετ, δεν συμπεριλήφθηκαν στα δεδομένα που συλλέχθηκαν και έτσι η κατανάλωση αυτού του είδους τροφίμων είναι πιθανό να υποεκτιμάται.

Επίσης, τα ζευγάρια που ο άνδρας έπασχε από ανδρική υπογονιμότητα, αποκλείστηκαν από τη μελέτη.

Η Δρ Grieger δήλωσε: «Οι περισσότερες από τις γυναίκες δεν είχαν ιστορικό υπογονιμότητας. Παράγοντες που είναι γνωστό ότι αυξάνουν τον κίνδυνο υπογονιμότητας, συμπεριλαμβανομένου του αυξημένου δείκτη μάζας σώματος [BMI], της ηλικίας της μητέρας, του καπνίσματος και της κατανάλωσης οινοπνεύματος, αξιολογήθηκαν κατάλληλα. Καθώς η διατροφή είναι ένας τροποποιήσιμος παράγοντας, τα ευρήματά μας υπογραμμίζουν τη σημασία της διατροφής στην υποστήριξη της σύλληψης μέσα σε σαφή χρονικά πλαίσια στις γυναίκες που σχεδιάζουν μία εγκυμοσύνη ».

Οι ερευνητές διαπίστωσαν επίσης ότι, ενώ η πρόσληψη φρούτων και η κατανάλωση πρόχειρου φαγητού επηρέασε το χρόνο για εγκυμοσύνη, η πρόσληψη πριν από την εγκυμοσύνη πράσινων φυλλωδών λαχανικών ή ψαριών δεν είχε το ίδιο αποτέλεσμα.

Περιορισμοί της μελέτης περιλαμβάνουν το γεγονός ότι η συλλογή δεδομένων σχετικά με τη διατροφή πριν από την εγκυμοσύνη βασίζονταν σε αναδρομική ανάκληση στοιχείων και περιλάμβανε περιορισμένο φάσμα τροφίμων. Επίσης, πληροφορίες σχετικά με τη δίαιτα των μελλοντικών μπαμπάδων δεν συλλέχθηκαν και είναι πιθανό ότι και άλλοι άγνωστοι παράγοντες θα μπορούσαν να επηρεάσουν τα αποτελέσματα.

Όμως, η μεγάλη δύναμη αυτής της μελέτης είναι ο πολύ μεγάλος αριθμός των γυναικών που περιλαμβάνονται σε αυτή.

Εάν είναι κάτι που σίγουρα πρέπει να μας διδάξει αυτή η μελέτη, είναι το πόσο σημαντικό είναι μία γυναίκα που προσπαθεί να συλλάβει να εμπλουτίσει την καθημερινή διατροφή της με φρούτα, τα οποία ως γνωστόν περιέχουν πολλές βιταμίνες και άλλα μικροθρεπτικά συστατικά με ισχυρή αντιοξειδωτική δράση. Τα πολύτιμα αυτά συστατικά μπορούν να δράσουν σε μοριακό επίπεδο, να προστατέψουν επιγενετικά το DNA, να υποστηρίξουν την ανάπτυξη και ωρίμανση των ωαρίων και να βελτιώσουν τις πιθανότητες για σύλληψη και μία υγιή εγκυμοσύνη.

Τέτοια πολύτιμα μικροθρεπτικά συστατικά, βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία ανώτατης ποιότητας και υψηλής βιοδιαθεσιμότητας περιέχονται στα ορθομοριακά συμπληρώματα διατροφής FERTILOVIT® για τη γυναίκα, και μάλιστα με απόλυτη εξειδίκευση ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες. Όπως για παράδειγμα το Fertilovit F 35 PLUS που έχει διαμορφωθεί κατάλληλα για να καλύψει τις ανάγκες των γυναικών άνω των 35 ετών που προσπαθούν να συλλάβουν.  Με 800 μg φυλλικό οξύ, επιτυγχάνει ταχύτερα την επίτευξη των προστατευτικών επιπέδων του στο αίμα, ενώ το Συνένζυμο Q10 υποστηρίζει την ομαλή λειτουργία των ωαρίων, προσφέροντας σημαντική βοήθεια στα μιτοχόνδρια μέσα σε αυτά.

Μην αμελείτε τη διατροφή σας όταν προσπαθείτε να συλλάβετε. Επενδύστε σε αυτή, και γεμίστε το ψυγείο σας με φρούτα και λαχανικά εποχής και συνδυάστε τα εύκολα σε smoothies ή άλλες συνταγές που αποτελούν πραγματικό θησαυρό για την υγεία του αναπαραγωγικού σας συστήματος.