Προσπαθείς να μείνεις έγκυος στα 40; Μπορεί η ηλικία και η γενετική προδιάθεση μιας γυναίκας να έχουν σημαντικό αντίκτυπο στη γονιμότητα της,  είναι όμως επιστημονικά τεκμηριωμένο πως υπάρχουν συνήθειες και αλλαγές στον τρόπο ζωής που μπορούν να επιφέρουν επιγενετικές αλλαγές στη γονιμότητα και να βελτιώσουν τις πιθανότητες να μείνει μία γυναίκα έγκυος στα 40. Ας δούμε ποιες είναι οι πιο σημαντικές:

Έγκυος στα 40: οι πιο σημαντικές συμβουλές

  1. Τρώτε υγιεινά και προσέξτε το βάρος σας. Η κατανάλωση περισσότερων φρούτων και η μεσογειακή διατροφή έχει αποδειχθεί πως έχουν θετική επίδραση στη γονιμότητα. Επιπρόσθετα, το υπερβολικό βάρος μπορεί να επηρεάσει σοβαρά τις πιθανότητες σύλληψης. Οι γυναίκες των οποίων ο ΔΜΣ είναι μεγαλύτερος από 30 μπορεί να έχουν προβλήματα σύλληψης, ιδιαίτερα εάν συνυπάρχουν και ασθένειες όπως το Σύνδρομο των Πολυκυστικών Ωοθηκών. Διατηρώντας ένα υγιές βάρος, καταναλώνοντας πολλά φρούτα και λαχανικά και κόβοντας το πρόχειρο φαγητό, τη ζάχαρη και το αλκοόλ, μπορείτε να ενισχύσετε σημαντικά τις πιθανότητες σύλληψης αλλά και την υγεία του εμβρύου.
  2. Έγκυος στα 40 και βιταμίνες. Φυλλικό οξύ, Β12, Β6, βιταμίνη D, Ω3 Λιπαρά Οξέα αλλά και άλλες σημαντικές βιταμίνες και ιχνοστοιχεία πρέπει να βρίσκονται σε επάρκεια για μία υγιή σύλληψη και εγκυμοσύνη. Επειδή λοιπόν πιθανή ανεπάρκεια τους έχει αρνητικές συνέπειες στη γονιμότητα, σκεφτείτε μήπως χρειάζεστε διατροφική υποστήριξη με κάποιο συμπλήρωμα διατροφής, κατάλληλη για γυναίκες άνω των 35 ετών, όπως το Fertilovit F 35 Plus ( όταν το ζητούμενο είναι η ποιότητα των ωαρίων και η αντιοξειδωτική προστασία) ή το Fertilovit F ENDO, ( όταν πρόκειται να υποβληθείτε σε εξωσωματική γονιμοποίηση και έχετε ανάγκη τη μέγιστη διατροφική υποστήριξη).
  3.  Κάντε περισσότερο σεξ! Στη φάση αυτή έχετε επαφές με το σύντροφο σας τουλάχιστον κάθε δεύτερη με τρίτη ημέρα μετά το τέλος της περιόδου σας, και σίγουρα κατά τη διάρκεια του γόνιμου παραθύρου σας. Η κατανόηση του δικού σας εμμηνορροϊκού κύκλου είναι ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα που μπορείτε να κάνετε καθώς σύμφωνα με μελέτες είναι πιο πιθανό να μείνετε έγκυος εάν κάνετε σεξ εντός του 24ωρου της ωορρηξίας. Αναγνωρίστε τα σημάδια που σας στέλνει το σώμα σας, όπως για παράδειγμα τη γόνιμη τραχηλική βλέννα και απολαύστε όμορφες στιγμές με το σύντροφο σας.
  4. Ενισχύστε το μικροβίωμα σας. Καταναλώστε καθημερινά τρόφιμα που το προστατεύουν, ζωντανό γιαούρτι και προβιοτικά, καθώς ολοένα και περισσότερα στοιχεία επιβεβαιώνουν το πόσο σημαντικό ρόλο παίζει και στη γονιμότητα.
  5. Μην προσπερνάτε τυχόν αλλαγές στο σώμα σας. Ο θυρεοειδής ρυθμίζει το μεταβολισμό μας και μια μη διαγνωσμένη διαταραχή του θυρεοειδούς μπορεί να επηρεάσει τις πιθανότητες σύλληψης. Μερικά από τα συμπτώματα ενός δυσλειτουργικού θυρεοειδούς περιλαμβάνουν το βάρος και τις αλλαγές στη διάθεση, ευαισθησία στο κρύο / ζεστό, ξηρότητα δέρματος, αίσθημα παλμών και κόπωση. Επομένως, εάν έχετε παρατηρήσει κάποια από αυτές τις αλλαγές, αξίζει να εξετάσετε μια επίσκεψη στο γιατρό για να κάνετε μια εξέταση αίματος. Σε περίπτωση δυσλειτουργίας του θυρεοειδούς, για επιπλέον διατροφική υποστήριξη και στην περίπτωση που απαγορεύεται να πάρετε ιώδιο, το Fertilovit F THY   μπορεί να αποτελέσει τον ιδανικό σας σύμμαχο στην προσπάθεια για ένα μωρό.
  6. Ξεχάστε το ποτό. Οι περισσότερες γυναίκες γνωρίζουν πολύ καλά ότι είναι ζωτικής σημασίας να σταματήσουν το αλκοόλ όταν είναι έγκυοι – ωστόσο, είναι λιγότερο γνωστό ότι το αλκοόλ μπορεί πραγματικά να εμποδίσει την ικανότητά σας να συλλάβετε. Πρόσφατη έρευνα από την Αμερικανική Εταιρεία Αναπαραγωγικής Ιατρικής διαπίστωσε ότι η κατανάλωση ακόμα και τριών μόλις ποτηριών κρασιού την εβδομάδα μπορεί να έχει επιζήμια επίδραση στην επιτυχία της εγκυμοσύνης τόσο για τους άνδρες όσο και για τις γυναίκες.
  7. Αποφύγετε το κάπνισμα, ακόμα και με ηλεκτρονικό τσιγάρο. Η ανάγκη για διακοπή του καπνίσματος μπορεί να
    φαίνεται  δεδομένη αλλά δυστυχώς για πολλές γυναίκες δεν είναι, ακόμα και αν είναι γνωστή η ζημιά που προκαλεί ο καπνός στα ποσοστά γεννήσεων γενικά. Για εκείνες τις γυναίκες που θέλουν να συλλάβουν αργότερα στη ζωή, αξίζει να σημειωθεί ότι εκείνες που καπνίζουν θα φτάσουν στην εμμηνόπαυση κατά μέσο όρο δύο χρόνια νωρίτερα από ό, τι οι μη καπνίστριες, για να μην αναφέρουμε και την δραματική επίδραση του καπνίσματος στην ποιότητα των ωαρίων.
  8. Αποφύγετε την υπερβολικά έντονη άσκηση. Ενώ η μέτριας έντασης άσκηση είναι χρήσιμη για τη μείωση του λίπους και τη ρύθμιση του μεταβολισμού και των ορμονών, η υπερβολικά έντονη άσκηση μπορεί να προκαλέσει πραγματικά προβλήματα στον εμμηνορροϊκό σας κύκλο – για αυτό συζητήστε με το γιατρό σας τι είναι κατάλληλο για εσάς.

💡 Σε κάθε περίπτωση, εάν είστε πάνω από 35 -40 ετών και προσπαθείτε για ένα παιδί για περισσότερο από 6 μήνες χωρίς επιτυχία, θα πρέπει να ζητήσετε ιατρική συμβουλή από τον γιατρό σας – η έγκαιρη διάγνωση τυχόν διαταραχών της γονιμότητας σε εσάς ή/ και το σύντροφο σας θα οδηγήσει στην πιο αποτελεσματική θεραπεία.

Θέλω να λαμβάνω κάθε νέα πληροφορία για τη γονιμότητα μου: